Het Heemserbos bezongen, benut en bewoond

In het tijdschrift "Rondom den Herdenbergh" van 28 november 2011 is een artikel van K.Oosterkamp geplaatst  over het Heemserbos onder de titel: "Het Heemserbos bezongen, benut en bewoond".

De Historische Vereniging Hardenberg e.o. heeft ons toestemming verleend om dit artikel op onze website te plaatsen, waarvoor onze hartelijke dank.
Dit artikel is gedownload en u kunt het vinden onder Bestanden/downloads en dan dubbelklikken op 'Rondom den Herdenbergh'
Meer informatie over de Historische Vereniging Hardenberg kunt u vinden op: www.historiekamer.nl
De vereniging verzoekt ons  het volgende bericht te plaatsen:

Nog geen lid van de Historische vereniging? Voor slechts € 15,- per jaar bent u lid van de vereniging.
Als lid van de Historische Vereniging Hardenberg en omgeving krijgt u vier keer per jaar het tijdschrift 'Rondom den Herdenberg' toegestuurd. Hierin leest u verschillende artikelen uit het verre of minder verre verleden en wordt u op de hoogte gehouden van allerlei nieuwe aanwinsten, ontwikkelingen en nieuwtjes.
Ook organiseert de vereniging ledenavonden waar gastsprekers lezingen geven over gevarieerde onderwerpen zoals dialect, archeologie, fotoherkenning e.d.
Verder hebt u gratis toegang tot de studiezaal van de vereniging, gesitueerd in het vroeg 19e eeuwse stadhuis van de voormalige gemeente Stad Hardenberg.